Zajęcia
Opis obowiązków nauczycieli prowadzących zajęcia
dla dzieci oraz wspólne dla dzieci i rodziców
realizowane w ramach projektu
„Poligloci i programiści- przedszkolaki z Nidzicy"
realizowanego w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko- Mazurskiego na lata 2014-2020
Współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
1. Zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym „Nauczanie j. angielskiego przez sztukę i zabawę”
1)Zajęcia z języka angielskiego nauczane poprzez sztukę i zabawę, mają stanowić uzupełnienie standardowych zajęć z tego języka. Zajęcia muszą być oparte na indywidualnych potrzebach rozwojowych, edukacyjnych i psychofizycznych uczniów i uczennic.
2) Zajęcia są realizowane na podstawie scenariuszy i programów zajęć przygotowanych przez nauczycieli, którzy przy ich tworzeniu i przeprowadzaniu zajęć muszą wziąć pod uwagę następujące wytyczne: sztuka jako narzędzie do nauki słówek, wykorzystanie sztuki- działania parateatralne, rysunek, malarstwo, grafika, proste zabawy i gry językowe, śpiewanie piosenek, teatrzyki, wierszyki.
3) Forma, program i sposób organizacji zajęć musi być dopasowany tak aby umożliwić udział uczniów z niepełnosprawnościami, jeśli tacy uczniowie będą brali udział w zajęciach.
4) Scenariusze i programy zajęć w poszczególnych placówkach muszą być zgodne z diagnozami
5) Nauczyciel zobowiązany jest do dokumentowania zajęć dodatkowych poprzez prowadzenie list obecności (na każdych zaj.), karty czasu pracy oraz prowadzenie dziennika zajęć dodatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6) Nauczyciel we współpracy z kadrą zarządzającą projektem będzie dokonywał ewaluacji osiągnięć rozwojowych dzieci pod kątem rozwoju postaw, umiejętności i poziomu wiedzy.
7) Nauczyciel prowadzący zajęcia zobowiązany jest do przeprowadzenia diagnozy na rozpoczęcie projektu i diagnozy na zakończenie projektu oraz sporządzania po zakończeniu każdego semestru sprawozdania z przeprowadzonych zajęć, zgodnie z udostępnionym wzorem, do którego załączniki powinny stanowić wytwory prac dzieci, dokumentacja zdjęciowa itp.
8) Nauczyciel ma obowiązek prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych, na które zostanie ogłoszony odrębny przetarg nieograniczony.
9) Nauczyciel zobowiązany jest do wspomagania promocji projektu- informowania o współfinansowaniu projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko- Mazurskiego na lata 2014- 2020.
10) Nauczyciel zobowiązany jest do przekazywania wiedzy i umiejętności tej samej jakości i w równym stopniu wszystkim przedszkolakom biorącym udział w projekcie nie zależnie od stereotypów płci, z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb.
11) Nauczyciel jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Liczba godzin do zrealizowania w podziale na poszczególne placówki w roku szkolnym 2019/2020 (pobierz)
Liczba godzin do zrealizowania w podziale na poszczególne placówki
2. Zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym „Tableciaki- kreatywny i innowacyjny przedszkolak”
1) Zajęcia muszą być oparte na indywidualnych potrzebach rozwojowych, edukacyjnych i psychofizycznych uczniów.
2) Zajęcia są realizowane na podstawie scenariuszy i programów zajęć przygotowanych przez nauczycieli, którzy przy ich tworzeniu i przeprowadzaniu zajęć muszą wziąć pod uwagę następujące wytyczne: nauka kodowania z wykorzystaniem dywanu- kodowanie na dywanie, mały programista, kodowanie bez komputera, Scratch junior, zabawy rozwijające kreatywność i innowacyjność, kodogranie w kolory, zakodowany domek itp.
3) Forma, program i sposób organizacji zajęć musi być dopasowany tak aby umożliwić udział uczniów z niepełnosprawnościami, jeśli tacy uczniowie będą brali udział w zajęciach.
4) Scenariusze i programy zajęć w poszczególnych placówkach muszą być zgodne z diagnozami
5) Nauczyciel zobowiązany jest do dokumentowania zajęć dodatkowych poprzez prowadzenie list obecności (na każdych zaj.), karty czasu pracy oraz prowadzenie dziennika zajęć dodatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6) Nauczyciel we współpracy z kadrą zarządzającą projektem będzie dokonywał ewaluacji osiągnięć rozwojowych dzieci pod kątem rozwoju postaw, umiejętności i poziomu wiedzy.
7) Nauczyciel prowadzący zajęcia zobowiązany jest do przeprowadzenia diagnozy na rozpoczęcie projektu i diagnozy na zakończenie projektu oraz sporządzania po zakończeniu każdego semestru sprawozdania z przeprowadzonych zajęć, zgodnie z udostępnionym wzorem, do którego załączniki powinny stanowić wytwory prac dzieci, dokumentacja zdjęciowa itp.
8) Nauczyciel ma obowiązek prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych, na które zostanie ogłoszony odrębny przetarg nieograniczony.
9) nauczyciel zobowiązany jest do wspomagania promocji projektu- informowania o współfinansowaniu projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko- Mazurskiego na lata 2014- 2020.
10) Nauczyciel zobowiązany jest do przekazywania wiedzy i umiejętności tej samej jakości i w równym stopniu wszystkim przedszkolakom biorącym udział w projekcie nie zależnie od stereotypów płci, z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb.
11) Nauczyciel jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Liczba godzin do zrealizowania w podziale na poszczególne placówki w roku szkolnym 2019/2020 (pobierz)
Liczba godzin do zrealizowania w podziale na poszczególne placówki
3. Zajęcia wspólne dla rodziców i dzieci wspieranych w ramach projektu
1) Zajęcia mają na celu podniesienie kompetencji rodziców w zakresie właściwego wspierania edukacji i rozwoju swoich dzieci.
2) Zajęcia są realizowane na podstawie scenariuszy i programów zajęć przygotowanych przez nauczycieli, którzy przy ich tworzeniu i przeprowadzaniu zajęć muszą wziąć pod uwagę następujące wytyczne: rola i znaczenie kompetencji kluczowych dla przedszkolaka, jak rozwijać pasje i zainteresowania, jak motywować przedszkolaki, jak pobudzać ich kreatywność.
3) Forma, program i sposób organizacji zajęć musi być dopasowany tak aby umożliwić udział uczniów z niepełnosprawnościami, jeśli tacy uczniowie będą brali udział w zajęciach.
4) Scenariusze i programy zajęć w poszczególnych placówkach muszą być zgodne z diagnozami.
5) Nauczyciel zobowiązany jest do dokumentowania zajęć dodatkowych poprzez prowadzenie list obecności (na każdych zaj.), karty czasu pracy oraz prowadzenie dziennika zajęć dodatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
6) Nauczyciel we współpracy z kadrą zarządzającą projektem będzie dokonywał ewaluacji osiągnięć rozwojowych dzieci pod kątem rozwoju postaw, umiejętności i poziomu wiedzy.
7) Nauczyciel prowadzący zajęcia zobowiązany jest do przeprowadzenia diagnozy na rozpoczęcie projektu i diagnozy na zakończenie projektu oraz sporządzania po zakończeniu każdego semestru sprawozdania z przeprowadzonych zajęć, zgodnie z udostępnionym wzorem, do którego załączniki powinny stanowić wytwory prac dzieci, dokumentacja zdjęciowa itp.
8) Nauczyciel ma obowiązek prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych, na które zostanie ogłoszony odrębny przetarg nieograniczony.
9) nauczyciel zobowiązany jest do wspomagania promocji projektu- informowania o współfinansowaniu projektu i niniejszej umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko- Mazurskiego na lata 2014- 2020.
10) W zajęciach udział będą brali rodzice i ich dzieci- każda grupa będzie liczyła po ośmioro rodziców i po ośmioro dzieci.
11) Nauczyciel zobowiązany jest do przekazywania wiedzy i umiejętności tej samej jakości i w równym stopniu wszystkim przedszkolakom biorącym udział w projekcie nie zależnie od stereotypów płci, z uwzględnieniem ich specyficznych potrzeb.
12) Nauczyciel jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Liczba godzin do zrealizowania w podziale na poszczególne placówki w roku szkolnym 2019/2020 (pobierz)
Liczba godzin do zrealizowania w podziale na poszczególne placówki (pobierz)